Ακόμα και αν πρέπει να παύσετε την λειτουργία της επιχείρησής σας για λόγους υγείας και ασφάλειας, υπάρχουν τρόποι να συνεχίσετε να εξυπηρετείτε τους πελάτες σας κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η “κοινωνική απόσταση”, αν και αποδεικνύεται καλή για τη δημόσια υγεία, βλάπτει σε σημαντικό βαθμό τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Τα νέα δεδομένα και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, αναγκάζουν τους περισσότερους πελάτες να μείνουν σπίτι, μειώνοντας την κυκλοφορία αλλά προπάντων τις πωλήσεις στις περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Επιπλέον, πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ανησυχούν ότι ο αντίκτυπος της πανδημίας του COVID-19 θα είναι βαθύτερος και οι αρνητικές επιπτώσεις στις πωλήσεις θα συνεχιστούν ακόμα και μετά την άρση των μέτρων. Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρηματίες κάθε κλάδου καλούνται να αναζητήσουν τρόπους για να κρατήσουν τους πελάτες τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να διατηρήσετε τις πωλήσεις σας έστω και από απόσταση.

Επικοινωνήστε με τους πελάτες σας

Η κατάσταση εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς και κανείς δεν είναι σίγουρος για το τι θα φέρει η επόμενη μέρα. Οι πελάτες μπορούν να ταυτιστούν μαζί σας και με τον τρόπο που αντιμετωπίζετε την κρίση, αρκεί να επικοινωνήσετε σωστά μαζί τους. Ενημερώστε τους αν κλείνετε προληπτικά την επιχείρησή σας, αν αλλάζετε τις ώρες λειτουργίας σας, αλλά και για τις ενέργειες που κάνετε ώστε να κρατήσετε τους υπαλλήλους σας και το περιβάλλον εργασίας σας ασφαλή και καθαρό.

Αν το κατάστημά σας κλείνει προσωρινά, ενημερώστε τους πελάτες σας στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή/και στην ιστοσελίδα σας. Εάν το κατάστημά σας παραμένει ανοικτό, περιγράψτε τις ενέργειες που κάνετε για να περιορίσετε τον κίνδυνο εξάπλωσης.

Διαβεβαιώστε τους πελάτες σας ότι οι αξίες της επιχείρησης παραμένουν σταθερές

Παρά τις πιθανές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας και εξυπηρέτησης των πελατών σας, διαβεβαιώστε τους πελάτες σας ότι θα συνεχίσετε να παρέχετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες για τα οποία σας προτίμησαν, στην ίδια – το δυνατόν – ποιότητα.

Η επικοινωνία της αξιοπιστίας σας είναι σημαντική, για να υπενθυμίσετε στους πελάτες σας ότι οι αξίες της επιχείρησής σας παραμένουν σταθερές ανεξάρτητα από τα εμπόδια που δημιουργεί η συγκεκριμένη κρίση.

Ενημερώστε τους πελάτες σας για το μέλλον

Δείξτε στους πελάτες σας ότι η επιχείρησή σας όχι μόνο προσαρμόζεται στα νέα μέτρα αλλά ότι είστε διατεθειμένοι να υπερβείτε αυτή την προσπάθεια προς όφελός τους. Οι προσωρινές αλλαγές και βελτιώσεις που ικανοποιούν τους πελάτες σας στις παρούσες συνθήκες, μπορούν να γίνουν μόνιμες ακόμα και μετά την λήξη των μέτρων ασφαλείας, αν οι ίδιοι τις υποστηρίξουν.

Υιοθετώντας μια πελατοκεντρική στάση, αναγνωρίζοντας τις παρούσες ανάγκες των πελατών σας και προβλέποντας την πορεία της μελλοντικής σας σχέσης, μπορείτε να εμπνεύσετε στους πελάτες σας εμπιστοσύνη και να διασφαλίστε ότι θα παραμείνουν μαζί σας στο μέλλον.

Κινηθείτε ψηφιακά

Οι πελάτες σας πλέον ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο σπίτι, αλλά οι ανάγκες τους παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ίδιες και μπορούν να συνεχίσουν τις αγορές τους μέσω της ιστοσελίδας σας, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και άλλων ψηφιακών εργαλείων. Θα χρειαστεί λοιπόν να επενδύσετε περισσότερο χρόνο στα κανάλια αυτά.

Αν είστε επαγγελματίες που οι υπηρεσίες τους αφορούν στην εκπαίδευση, στην γυμναστική/άθληση, σε θεραπευτικές προσεγγίσεις κ.α.,  χρησιμοποιείστε ψηφιακά εργαλεία όπως το Skype ή το Zoom για τις υπηρεσίες σας και διατηρήστε τις πωλήσεις σας από απόσταση. Σε διαφορετική περίπτωση, μπορείτε να προωθήσετε περισσότερο τις πωλήσεις σας μέσω της ιστοσελίδας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της επιχείρησής σας.

Δημιουργήστε διαδικτυακά events

Για ορισμένους επιχειρηματίες, η μεγαλύτερη οικονομική απώλεια προέρχεται από ακυρωμένα events. Παράλληλα,  πολλοί καταναλωτές επιθυμούν να ψυχαγωγηθούν όσο βρίσκονται περιορισμένοι στο σπίτι. Το Facebook Live ή το Instagram Live μπορεί να σας βοηθήσουν πρακτικά. Αν είχατε προγραμματίσει ένα event το οποίο ακυρώθηκε λόγω των πρόσφατων συνθηκών, σκεφτείτε την διεξαγωγή του μέσω ενός live streaming καναλιού κοινωνικής δικτύωσης. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διατηρήσετε την επαφή με τους πελάτες σας, συνεχίζοντας τις πωλήσεις των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας.

Επιπλέον, μπορείτε να σκεφτείτε περισσότερους δημιουργικούς τρόπους για να γίνετε αποτελεσματικοί, όπως να προσφέρετε μια έκπτωση στους πρώτους 100 χρήστες που θα παρακολουθήσουν ζωντανά το event σας.  Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος είναι να δημιουργήσετε νέους τρόπους ώστε οι πελάτες σας να συνεχίσουν να επενδύουν στην επιχείρησή σας και να ασχολούνται με το περιεχόμενό σας έστω και από απόσταση.

Προωθήστε κάρτες δώρων

Οι κάρτες δώρων μπορούν να εγγυηθούν ότι ο πελάτης θα επιστρέψει στην επιχείρησή σας στο άμεσο μέλλον. Σε πολλές περιπτώσεις, μπορούν να συντηρήσουν επίσης ένα θετικό πρόσημο στα κέρδη σας όσο παραμένει η κρίση.

Στην περίπτωση λοιπόν που έχετε παύσει προσωρινά την λειτουργία του φυσικού σας καταστήματος, προσφέρετε μια ηλεκτρονική κάρτα δώρων και συνεργαστείτε με μια εταιρεία παράδοσης προϊόντων (αν δεν προσφέρετε οι ίδιοι την υπηρεσία αυτή).

Χρησιμοποιήστε τις εκπτώσεις προς όφελός σας

Οι παρούσες συνθήκες αποτελούν μια καλή χρονική στιγμή για να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να κάνουν μακροπρόθεσμες αγορές με εκπτώσεις. Προσφέρετέ τους εκπτώσεις αν ολοκληρώσουν προπαραγγελίες προϊόντων ή υπηρεσιών, για αγορές μετά την παρέλευση των μέτρων ασφαλείας.

Αν έχετε ηλεκτρονικό κατάστημα, μπορείτε να προσφέρετε δωρεάν ή μειωμένα μεταφορικά για online παραγγελίες. Μπορείτε επίσης να συνεργαστείτε με άλλες μικρομεσαίες επιχειρήσεις (της περιοχής σας ή διαδικτυακές) και να προσφέρετε έκπτωση 10% στην περίπτωση που ένας πελάτης σας επιδείξει μια πρόσφατη απόδειξη αγοράς από την συνεργαζόμενη επιχείρηση.

Σε κρίσιμες περιόδους όπως η συγκεκριμένη, βασικές επιχειρηματικές δεξιότητες όπως η ευελιξία, η διερεύνηση επιλογών / εναλλακτικών και η κινητικότητα απέναντι στις αλλαγές μπορούν να σας βγάλουν από την δύσκολη θέση. Ίσως είναι η ώρα να τις εφαρμόσετε στην πράξη.